De Kaap - Reisverslag uit Robertson, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu De Kaap - Reisverslag uit Robertson, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu

De Kaap

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tonja

15 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Robertson

Ja,ja,ja..weer internet haha. We zitten hier ergens in een logde in Robertson in de Westkaap. Vanmorgen zouden we een 4 uur lange bootreis gaan maken de oceaan op en in een kooi haaien kijken. Werden we vanmorgen gebeld dat het niet door ging ivm teveel wind. Jammurrrr. En de dag ervoor hadden we ook al pech. Stonden we onderaan de tafelberg, mochten we ivm de sterke wind niet naar boven. Gingen we helemaal naar Kaappunt, zagen we niks omdat alles in dikke wolken gehuld was en het mega hard waaide. Naja, de volgende dag ging iedereen alsnog naar de Tafelberg behalve ik, zij zijn heen met de kabelbaan gegaan en terug te voet afgedaals. ik heb lekker uitgeslapen en heerlijk de hele dag gerelaxed want was al 3 dagen misselijk. We zijn zondag bij mensen wezen eten die ik op de luchthaven op Londen ontmoet heb en daar heb ik reistabletjes van gehad, vandaag niet meer misselijk. Er zijn heir megabranden! We hebben gekeken, interessant hoe ze met helikopters met van die zakken water alles proberen te blussen. Maar het waait mega hard en alles waait over dus overal is brand. Ook hier dichtbij zagen we net toen we terug kwamen van uit eten. Maar ik maak me er niet druk om hoor, als we eruit moeten hoor ik het wel.
Vandaag naar de wijnmakerij geweest, wijnproeven. Was wel lache. 3 flessen gekocht en daarna kwamen we in contact met de baas ofzo, leuke vent. Kregen rondleiding en nog eens 3 flessen kado. Morgen vroeg gaan we kijken hoe ze druiven plukken.
ik moet gauw gaan slapen, morgen naar de struisvogelboerderij en rijden :D
Als ik kan laat ik weer wat horen!
Groetjusss

Ps. Marilijn, leuk om ook wat van jou te horen!

  • 16 Januari 2008 - 09:00

    Lien:

    Wijnzuiperijen :P
    Aaaah ik ben zo benieuwd hoe dat gaat, die struisvogels! Beláchelijk :D

    Hé TON! Wat JAMMER dat dat haaiengebeuren niet doorging!! ga je dat nog een andere dag doen of gewoon helemaal niet meer? (pfieew!)

    Compliment trouwens zeg, dat je niet mee bent gegaan. Tenminste.. ík vind het moeilijk om nee te zeggen tegen leuke dingen, dus vandaar dat ik het goed vind dat jij het kunt :)

    (ben ik wéér al de eerste met reageren ;) )

  • 16 Januari 2008 - 10:30

    Lida:

    He Ton,

    Zo te lezen bevalt het je weer heel erg goed daar in dat verre land!
    Heel veel plezier nog!
    Enne ik hoor al je spannende verhalen weer incl. foto's, en een heerlijk drankje als je terug bent!!

    Liefs Lida

  • 17 Januari 2008 - 11:28

    Ger:

    Wat jammer van die haaien Ton!!!
    Enne...supertenks voor je verjaardagskaart.
    Werd er warm van, Ton, serieus.
    Heel lief!
    Die wijn moet trouwens wel op hoor, als je alles meeneemt in t vliegtuig word je koffer te zwaar.... :-)

    Succes!

  • 17 Januari 2008 - 12:01

    Marianne:

    hoi tonja,
    wat jammer dat het van de haaien niet door ging maar misschien een andere keer.
    leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt.
    heel veel plezier en geniet ermaar van
    groetjes marianne

  • 19 Januari 2008 - 13:44

    Coriene:

    Hee Tonja,
    Kweet niet hoe ik op jou site terechtkom. Ik denk dat ik iets van SA zag staan.! Weet niet of je me nog kent. Heb ook op de Gom gezeten en ging met Dorien en Gerrie om. Maar wat ben jij ontzettende gave belevenissen aant meemaken! Ik ben zelf 5 jaar geleden in SA geweest en ik ga as. maart/april weer (Kaapstad/Johannesburg)!! Kheb namelijk familie in Pretoria wonen. Maar zo te lezen ben je echt verslaafd aan dit land geworden! Kan jij ooit nog wennen in NL??

    Veel succes en plezier !!

    BYE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonja

Welkom op mijn site! Hier vertel ik alles over mijn werk met straatjongens in Pretoria. Laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 58412

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 01 Februari 2013

Ik ga weer terug!!

13 Maart 2009 - 25 Mei 2010

Werken in Tshwane (Pretoria)

24 December 2007 - 26 Januari 2008

2de reis, vakantie

04 Oktober 2006 - 30 December 2006

Vakantie Zuid Afrika

Landen bezocht: