Laatste dagen Pretoria - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Tonja Visser - WaarBenJij.nu Laatste dagen Pretoria - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Tonja Visser - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Pretoria

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tonja

28 Januari 2008 | Nederland, Werkendam

Oké, nog ff vertelle wat ik allemaal gedaan heb de laatste dagen voor vertrek.
De planning veranderde met de dag, maar das leuk. We hebben dinsdag een leeuwenpark bezocht. Echt gaaf! Met ons busje rijden en dan de wilde dieren om je auto heen :D
's Avonds had ik per ongeluk 2 afspraken, oepsie. Toch maar gekozen voor Etly en Sanri, 2 vriendinnen waar ik vorige keer mee op vakantie was geweest. Het was gezellig. Lekker wezen eten in Menlyn. Op het laatste moment ging ik op de uitnodiging in en ben mee gegaan naar Middelburg. Was erg gaaf de fam. Bissett weer te zien. De volgende morgen 6.00u eruit, normale tijd daar pff. In La-Di-Da gegeten (hun restaurant), gaaf om daar ook weer bekenden te zien. Rond half 2 was ik weer terug in Pretoria en gingen de meiden naar een cursus.
Weet niet of jullie Pieter nog kunnen herinneren van mn vorige verhalen? Was ik mee geweest naar Matlala dat weekend. Anyway, hij kwam ff langs in ons gasthuis. Was erg leuk hem weer te zien en verhalen uit te wisselen. De rest van mn groepie was in Johannesburg dus ik had het rustig.
's Avonds met Murray mee naar bijbelstudie geweest, bij Fernand thuis. Weer nieuwe mensen ontmoet, was gezellig.
Donderdag zaten we om 06.00u in de auto, al weer zo vroeg, nu op weg naar Pilanesberg, het wildpark.
Tussen de regendruppels door m ooie dieren gezien, alles wild. Had ik al verteld dat we de hele week Pretoria regen hebben gehad? Het hield niet op.
Maar het was gezellig en er was nog een man mee, Tinus, die veel wist.
Onderandere dat we een reus van een olifant absoluut niet mochten passeren en dat hij met gemak de hele bus plat kon stampen. Ja leuk nieuws als er zo'n bull voor je staat. Maar het maakte het wel spannend. Heel voorzichtig achteruit met die bus en wachten tot hij weg ging. Haha,kwamtie achter ons aan. Op zn dooie gemak, maar hij had iets dreigends. Zal wel door de enge verhalen komen. Uiteindelijk konden we hem door een zijweg 'kwijtraken' maar toen we onze weg vervolgden kwamen we voor de volgende verrassing. Een tegeligger vertelde ons dat we niet verder konden omdat de regen de rivier over had doen lopen en de weg onder water was, te diep om er door te gaan. Ow... Dat was jammer, we wilden naar de uitgang! Toen maar een andere weg gepakt. Het stroomde van de regen en het was ff spannend toen de auto voor ons om wilde draaien; weer water over de weg. Dappere Gert stapte uit de auto en liep door het water heen om te kijken hoe diep het was. Wij keken of er geen wild aan kwam. Hij viel niet om van de sterke stroming dus wij waagden het erop. Toen we er met de bus doorheen waren bleef de andere auto staan, dat vrouwtje was banger voor het water dan voor die olifant zei ze, haha. We hadden nog een dappere man in de auto ghehe, Tinus deed zn schoenen en sokken uit, liep door het water terug en reed de andere auto er door heen. De rest van het pad was te gek, overal water, kuilen, geulen... maar er voelden ons verbonden met de vreemdelingen in de auto achter ons.
's Avonds ben ik met Willem en zn vrouw uit eten geweest. Willem ken ik van vorig jaar en het was een verassing voor me dat hij intussen getrouwd was!
Toen was het al vrijdag... Onze laatste dag. 's Morgens tassen ingepakt en met Corné en Addy naar Menlyn gegaan om de laatste inkopen te doen. Daarna ergens met zn 3en wezen eten, was erg gezellig. Bija en Gert waren naar andere mensen.
Daarna ging alles TE snel, tassen in auto laden, de laatste foto's, afscheid en daar zaten we, op weg naar het vliegveld. Het drong allemaal erg traag tot me door, en tegen de tijd dat ik besefte dat het over was, waren we al bijna thuis. In het vliegtuig bijna niet geslapen wat ervoor zorgde dat ik in Londen Heathrow bijna omviel van de slaap en tijdens de laatste vlucht als een blok in slaap viel. Heb niet eens gemerkt dat we op zijn gestegen enzo.
Op Schiphol met de hele blups nog wat gegeten/gedronken en al weer tijd voor afscheid.
Gisteren bijna bewusteloos van de slaap. En ik vraag me af; huh? was ik nou echt in Afrika?
Het was definitief véél te kort, maar gaaf iedereen weer te zien, nieuwe mensen ontmoet te hebben en prachtige dingen gezien en meegemaakt te hebben...
Enneh...ik voel me weer helemaal de oude en ben klaar om weer nieuwe uitdagingen hier aan te gaan :D

Thanks voor het meeleven, de reacties, smsjes, mailtjes en alles.. was erg leuk!

Tegen de tijd dat ik weer ga laat ik het wel weten, ghehe

Hoop jullie binnenkort te zien!

Groetjes Tonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonja

Welkom op mijn site! Hier vertel ik alles over mijn werk met straatjongens in Pretoria. Laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 58406

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 01 Februari 2013

Ik ga weer terug!!

13 Maart 2009 - 25 Mei 2010

Werken in Tshwane (Pretoria)

24 December 2007 - 26 Januari 2008

2de reis, vakantie

04 Oktober 2006 - 30 December 2006

Vakantie Zuid Afrika

Landen bezocht: