Kalahari - Reisverslag uit Upington, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu Kalahari - Reisverslag uit Upington, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu

Kalahari

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tonja

12 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Upington

Die sms update werkt dus! Gaaf. Ik had hem verstuurd toen ik hoorde dat we over een paar kilometer buiten bereik van enige zendmast waren. Nou, ik heb het geweten. Totally Africa zoals ik nog nooit mee gemaakt had. Zeer primitief dus maar zo onwijs gaaf! De Kalahari woestijn is mooi. Frans en Susan hebben daar 8000 hectare grond, onwijs ver. Daar safari gereden, zonsondergang gekeken en einden gereden door de rode zandduinen. De schoonheid van de natuur en de creativiteit (van kleuren enzo) van de Maker overweldigden me.
Bij de boerderij stookten we een vuur onder een grote ton met water, dat was het water waar we mee konden douchen, ghehe. Alles was echt lekker primitief. De dag ervoor was een schaap geslacht, nu werd hij in stukken gezaagd en op een vuur gegooid. Het brood voor de volgende morgen werd in de as gebakken, zo leuk! En het smaakte nog goed ook. Het was mega warm, echt niet normaal.
We moesten veel drinken en rustig aan doen, temp. zeker tussen de 35 en de 40 graden C.
Soms werd je er gewoon duizelig van, en kletsnat ;) Aangezien het veel te warm was om binnen in huis te zijn sliepen we buiten. Weet je hoe een onwijs gave ervaring om onder een sterrenhemel te liggen die je aan lijkt te kunnen raken. En om tegen de morgen wakker te worden en de Morgenster te kunnen zien. En als je even later ingedommeld ben om half 7 de zon op zn mooist op ziet komen. Wowwie. Ik was btw de enige nederlander die buiten in het veld sliep, de rest lag op de veranda. Ik lijk stoer haha, maar ik moest perse tussenin. Dus mijn bed stond klem tussen die van tannie Susan en tannie Trudie in en de mannen aan de buitenkant. De volgende nacht had ik de rest overgehaald en sliepen we met zn allen naast elkaar. Alle bedden strak tegen elkaar zodat er geen beesten tussen konden komen.
Overdag veel gezien, watervallen, brulsand (spring en je hoort het werkelijk brullen), veel wild zoals koedoe's, gemsbokken,allerlei kleine bokken, een spin van zeker 12 cm die iedereen bang maakte. Een schorpioen die aardig wat paniek veroorzaakte, een leguaan die ik vast heb gehouden (nee vraag niet waar ik het lef vandaan haalde want ik gril van de foto's haha) en zelfs een grote witte slang die vogelnesten roofde. Pfff, nog zoveel meer.
Zoals ik in sms zei hebben we gejaagd. We gingen vissen en die man die ons hielp had zo´n vette auto, helamaal bruin gesmeerd met modder. Achterop zag ik een stoel en opeens snapte ik het, een jager. Er was geen maan die nacht dus ik vroeg of ik mee mocht en jawel. Op het laatst ging iedereen mee, allemaal met dikke jassen aan en bivakmutsen en daar gingen we. Muisstil achterin een open bakkie, doodeng. Al die geluiden en die lichtende ogen. Bibbers. Maar ik hou van die adrenaline..
Vandaag zijn we van Upington naar de Kaap gevlogen(vet vliegtuig joh, haha, maar tien rijen stoelen) en nu zitten we in een logde, eindelijk weer een béétje luxe. Je snapt dat ik direct even op de rekenaar wilde toen ik zag dat er internet was, en genoot weer van jullie reacties.

Babs, ik ken Kees nog, hoekom? kben benieuwd.

Nu het tweede deel van onze toer, de Kaap! Oja, wacht ff, ik vergeet nog iets. We hebben een mooie splinternieuwe 10persoonsbus. Na 14 km reed er een auto met een paar gekleurde meiden voor ons die zwaaiden. Wij zwaaiden terug en haalden hen in, het volgende moment ramden ze onze auto, ohohh.. Uitstappen, politie erbij, gelukkig viel de schade mee maar toch. Hun waren schuldig en moesten naar het politiebureau, ze bellen ons en wij moeten dan met het nummer papieren in gaan vullen. Welkom in de Kaap :D
Nou, ik ga mn tas schoonmaken, mn heerlijke doucheschuim was in het vliegtuig zn dop verloren en alles zit eronder. oja, ik vergat bijna mn tas in het vliegtuig haha. We hadden ztten drinken en ik door de douane. Daar mochten we naar het vliegtuig en eerst liep ik al zo naar buiten terwijl en mn kaartje moest laten scheuren dus het was al een en al gelach om mij. Vervolgens bij het vliegtuig vroeg iemand waar mijn tas was. Ow! Ik rende terug, het vliegtuigje wachtte op mij, haha, toen moestie nog door de scan, wat een gedoe. Maar we zijn veilig en we hebben het errrug gezellig met elkaar.
Ik hou jullie op de hoogte maar heb jullie wel weer genoeg leesvoer gegeven he?!
Tot de volgende keer! Greetzz

  • 14 Januari 2008 - 07:59

    Lien:

    Haha nou.. ik wil gerust meer! :D (ook al zeg ik het voor de derde keer) ik vind dat je heerlijk schrijft. Net of k er zelf bij ben :)
    gossie tonnnnn! je hebt het verdiend, maar dit is wel heeel erg leuk hé! :D
    Grijns. Ga je er nog een foto van jezelf opzetten? :P

    Kheb btw cds uit de USA binnengekregen, heel wijs ;)

    Nou sis, ik spreek je wel weer!
    Knuffelll

  • 14 Januari 2008 - 16:56

    Marilijn:

    Tonja!
    Zo gaaf om alles te lezen wat je daar allemaal doet...klinkt heerlijk:)

    Geniet ervan! Liefs Marilijn

  • 14 Januari 2008 - 17:02

    Pien:

    Zoooooooooow meid, wat een verhalen joh. Je houdt toch wel een dagboek bij oid?? Geweldig zeg. Zo beleven wij het ook een beetje mee. Dat doe ik dan wel door strak voor me te kijken naar het scherm haha, want buiten loeit de koude wind ;-)
    Maar ga vooral zo door met genieten, verheug me er alweer op om te lezen over de volgende spannende gebeurtenissen.
    Doeg meis!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonja

Welkom op mijn site! Hier vertel ik alles over mijn werk met straatjongens in Pretoria. Laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 58407

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 01 Februari 2013

Ik ga weer terug!!

13 Maart 2009 - 25 Mei 2010

Werken in Tshwane (Pretoria)

24 December 2007 - 26 Januari 2008

2de reis, vakantie

04 Oktober 2006 - 30 December 2006

Vakantie Zuid Afrika

Landen bezocht: