Wat meer actie, last day's in Koppies - Reisverslag uit Koppies, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu Wat meer actie, last day's in Koppies - Reisverslag uit Koppies, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu

Wat meer actie, last day's in Koppies

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tonja

06 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Koppies

Jaja, tis me zowaar gelukt om er 1 foto op te zetten. Wel nadat ik em verkleind had.
Ik kwam erachter dat ik niet eens verteld had dat ik samen met Carli ben wezen paardrijden, weer bij dezelfde ‘Friezenboer’ als vorig jaar. Hij was nogal verrast.
Het was echt super, ik heb er erg van genoten. Ik wist nu van de vorige keer dat het anders rijden is als wat ik in NL geleerd heb, so… nu kon ik er beter van genieten. In galop de teugels in 1 hand, hoog, zou ik in NL niet eens durven denk? Maar was genieten!!
Carli en haar ouders wonen op een boerderij met zo’n 300 ‘bokke’, melkgeiten. Er is een fabriek waar ze yoghurt, allerlei soorten kaas en nog van alles maken (kan namen niet onthouden). Was nogal interressant om te zien hoe ze melken en alles.

Vrijdagmorgen ging oom Etienne naar Pretoria voor een begrafenis, dan zou hij daar overnachten en zaterdag de rest van de nederlanders halen, so ik was alleen met tannie Trudie. Was errrug gezellig :D
We hebben vrijdag al eten-taart-koekjes gebakken en gemaakt en alles voorbereid voor onze gasten :D Zaterdag samen naar de kapper geweest, was nogal apart, zo anders als in NL! Toen we terug waren snel de laatste handelingen, Addy was jarig dus we hadden balonnen en taart met kaarsjes, nog allerlei lekkers gebakken enz.
Het is erg gezellig nu Bija, Addy, Gert en Corne er zijn. We hebben ze de geitenmelkerij laten zien, Koppies dam, Kwakwatsi in vogelvlucht (dit is de township hier bij Koppies), Koeienmelkerij bij Frans&Suzan, zij gaan ook mee naar de Kalahari. Helaas was de leeuwenplaats dicht, echt super jammer maar we hebben er zo iets onwijs gaafs na gedaan.
Heel misschien herinnert iemand zich nog dat ik vorig jaar met een paar boeren mee in hun trekker heb gereden? Bij die mensen waren we gisteren. Die trekkers zijn nogal interessant want echt alles gaat vanzelf. Als je maar een paar centimeter naar links of rechts gaat stuurt hij bij enz. Magoed, die man heeft een klein vliegtuigje, en daar zijn we dus mee wezen vliegen. Echt super! Koptelefoons met zo’n luidsprekertje weetj wel. Ik zat met Addy achterin en Corne zat naast die oom die vloog. Onwijs veel lol gehad, en leuk om Koppies en de hele aria eromheen vanuit de lucht te zien. Op een gegeven moment vlogen we zo laag dat ik dacht dat ik de mais kon plukken en ik keek of ik de landingsbaan zag (strook zand) maar nee. Opeens trok hij het vliegtuigje steil omhoog zodat we in onze stoelen werden gedrukt. Ik dacht dat dat het was en ging voorover zitten om om me heen te kijken en plotseling doken we in een soort ‘vrije val’ naar beneden. Ken je dat gevoel als je over een heuveltje rijdt? Maar er leek geen einde aan te komen en Addy ern ik gilden het uit van de lach. Oom Dirk schudde van de lach, hij had er nogal plezier in om ons zo toe te takelen, haha.
Maar het was geweldig, echt een erg leuke belevenis!
Morgen staan we om 04.30 op, 05.15 koffie met ‘beskuit’ en dan rijden…. Frans en Suzan komen hierheen en ons wacht een 4 tot 5 uur lange reis tot bij Kimberly waar we het een en ander bezichtigen. Dan volgt het programma.
Ik heb een nummer en als ik daar naar sms komt er schijnbaar bij het meest recente bericht een korte smstekst bij dus ik kan jullie in korte boodschappen op de hoogte houden.
Ik vind het best spannend. We gaan echt in Afrika zijn; geen luxe, geen airco (!), alleen water drinken en een ongeloofelijke warmte van 40°C verdragen. Ik hoop dat ik het ga trekken ;)

Het was leuk om van jullie te horen, via deze site, mail of zelfs sms. Baie dankie, ek geniet dit :D
Nou, dit was voorlopig het laatste bericht, maar het voelt alsof ik via deze weg contact met jullie heb, dus ik verdenk mezelf ervan dat ik wel een gelegenheid zal zoeken om er iets op te zetten. Verder ben ik alleen via sms bereikbaar (dit kost jullie niks extra).

Oja, in de kerk, haha, komt opeens de grote hond van de dominee aan lopen en staat jankend voor onze rij. Wat een mop! Ik stond gelijk op om hem te ‘verwijderen’ haha, als ik er nog aan denk! Hij leek gewoon te lachen en rolde zich behaagelijk op zn rug. Misschien houd hij van zingen, kweet niet. Hij luisterde van geen meter en wilde niet staan. Toen ik hem overeind wilde sleuren stond er een ouderling naast me die het van me overnam. Lucky werd in zn nekvel gegrepen en opgesloten. Is schijnbaar verboden voor honden om mee te zingen :P

Oke mensen, ik kijk of internet me toelaat dit naar jullie te zenden, hopelijk tot horens!

:SMS update:, 10 januari 2008 :
Ong.35C hier,vrschrklyk warm.Druk program,koeie melke,'s nachts jagen, zwemmen,veel actie,geniete v wilde diere en schoonheid vh land.Goeie sfeer,ons geniet!T.

  • 06 Januari 2008 - 20:50

    Lydia:

    Whieeeeee Tonja! Wat een stoere verhalen!! Gaaf dat je lekker heb zitten paardrijden!!! Sportieve foto met die cowboyhoed ;)! Nuja, dit berichtje is dat voor als je toch nog ergens internet opzoekt en zal je bombarderen met smsjes ;-)haha. Geniet lekker door hoe verder je t land ingaat en tof dat je t zo lekker naar je zin hebt!!

    Hug, Lyd

  • 07 Januari 2008 - 13:05

    Ingrid:

    veel plezier, en geniet er lekker van!
    Stoer foto hoor!
    groetjes van uit een stormachtig Gorinchem.

  • 07 Januari 2008 - 14:03

    Marianne:

    wat leuk om jou op een andere manier te zien en echt gaaf voor jou (cowboy jimmy)hahaha heel veel plezier nog en geniet maar van het land groetjes

  • 08 Januari 2008 - 14:07

    Ger:

    Ton!
    Nu weet je dus waarom vliegen mij zo'n kick geeft. Tis vedder nie zo dakket vaak doe, maar toch.
    Leukleukleuk alles! Have fun!

    Ger

  • 08 Januari 2008 - 19:19

    Pien:

    Hay meid, je houdt ons trouw op de hoogte, leuk! Maf zeg, dat vliegen. Je maakt echt veel mee op één dag. En die hond, ik moest er beHOORlijk om grinniken, wat voornamelijk kwam doordat ik het helemaal voor me zag hoe jij daar aan dat dier stond te sjorren, flink gefrustreerd, haha.
    Het skien maandag was trouwens erg leuk!
    Heel veel plezier en een boeiende reis toegewenst!

    Liefs

  • 10 Januari 2008 - 16:20

    Barbera:

    Hej Tonja,
    Ken jij Kees Venderbos nog?
    Groetjes, Barbera

  • 11 Januari 2008 - 14:06

    Pien:

    Leuk om even iets te lezen, het werkt dus! Wat een avontuur zeg... Veel plezier!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonja

Welkom op mijn site! Hier vertel ik alles over mijn werk met straatjongens in Pretoria. Laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 58413

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 01 Februari 2013

Ik ga weer terug!!

13 Maart 2009 - 25 Mei 2010

Werken in Tshwane (Pretoria)

24 December 2007 - 26 Januari 2008

2de reis, vakantie

04 Oktober 2006 - 30 December 2006

Vakantie Zuid Afrika

Landen bezocht: