2007 is gone, kmerk er nix van ;) - Reisverslag uit Koppies, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu 2007 is gone, kmerk er nix van ;) - Reisverslag uit Koppies, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu

2007 is gone, kmerk er nix van ;)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tonja

02 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Koppies

Vandaag 32°C, bloedje heet. Maar ik heb me laten vertellen dat het nog ‘koel’ is vergeleken bij volgende week; de Kalahari met zn 40°C en dan nog droge lucht, geen wind enzo… En het was nu al ‘zwaar’.

Magoed, ben zondag naar Carli gegaan en daar tot maandag (31dec.) gebleven. Ze had zaterdagavond gebeld om te vragen of ik tot dinsdag bleef, ja leuk. Maar ik heb hier geen tijd en geen datum in de gaten. Ik wist dat we dinsdag naar vrienden zouden gaan, maar nu zei Carli’s moeder dat we er nieuwjaardag heen gingen. Huh? Twee keer? Opeens besefte ik dat het dezelfde dag was.. dat het bijna oud&nieuw was en dat ik dan dus bij hun zou zijn! Ik zit nog steeds niet zo lekker in mn vel, en deze ontdekking vond ik niet echt zo aangenaam. Ik ken haar ouders nauwelijks en wilde graag bij tannie Trudie en oom Etienne zijn. Ik vroeg hoe Afrikaners oud&nieuw vieren. Wat ik nieuw hoorde is dat er kerk is die om 23.15u begint tot 00.15 ofzo.
Uiteindelijk besloten om na die dienst terug te gaan. Etienne moest weer (net soos zondag) in een gemeente preken, ongeveer 1 uur rijden. Met zn 4en achterin want Carli en haar ouders gingen ook mee, net zoals zondag. Het was wel apart om zo laat in de kerk te zitten. Daarna bij de plaatselijke dominee koffie wezen drinken. Hij was vroeger terug van vakantie ofzo. Maar erg leuke mensen. Het was 03.00u toen we ‘thuis’ waren.
Nieuwjaarsdag flink uitgeslapen, 12 uur ontbijt :D
Weer heerlijk rustig aan gedaan, het is voor hun hier ook vakantie dus we nemen het er met zn 3en flink van. Uitslapen, op rare tijden eten, lezen, enz.
Vandaag op een groot kleed onder een reuzeboom mn boek gelezen, afrikaans is soms zo raar dat ik niet meer weet hoe ik het in het nederlands zou zeggen.
Nederland was trouwens nog op het nieuws, de nieuwjaarsduik.

Naja, de plannen veranderen hier zo snel, opeens kwamen Carli en haar ouders opdagen dus moest ik dit laten voor wat het was. Nu een paar uur later en heel wat wijzer (DVD over profesiën van Daniel die uitgekomen zijn met geschiedenis bewijzen, zeer interessant) is de temperatuur wat aangenamer. Tis nu zo’n half 11 in die aand en ik ga maar slapen :D

Uhh, Bija, als je dit leest: ik kan helaas niet jullie van het vliegveld halen, jullie zijn met 4 en jullie bagage, is dus beter dat oom alleen komt! Wij wachten jullie hier op.

Ik kan nog steeds niet zo in de stemming komen om zulke blogs als vorig jaar te schrijven, maar ag… Ik doe lekker rustig aan en vertel mezelf dat ‘niets moet’.


Ohh, ik open net mn site en zie jullie reacties, leuk!! Het gaat zeg mar zo: bericht in Word typen, Internetlijn openen, naar site gaan (geduldstraining nummer zoveel), bericht plaatsten en lijn weer verbreken. Uhh, oja, en gauw mn mail kijken, oeps 56 nieuwe berichten :S

Volgende week hopen de 4 anderen van Nederland te komen en dan hopen we dus onze toer door de Kalahari en de Kaap te gaan maken. Als het ff kan probeer ik iets van me te laten horen hier, en anders is dat pas in de week van 19-25 januari!!
Of als ik echt zin heb nog voor mandagochtend 5 uur, we gaan nl errrg vroeg rijden..

Succes in de kou :D

(Pien, sla maar vast een kneeboard in, het is super, ik bereid mn lessen voor :D)

  • 02 Januari 2008 - 21:09

    Ingrid Cardol:

    Hee lieve Tonja, ja,ja, jij zit er warmpjes bij zo te lezen, nou ja, ik por de kachel hier wel op,hi,hi.
    Tonja, ik wens jou God's Rijke Zegen toe voor 2008, en maak er wat moois van!
    Dikke pakkerd en geniet van al het mooie wat op jou pad komt.
    Ingrid Cardol.

  • 03 Januari 2008 - 15:43

    Pien:

    Ha meid, nou, het lijkt me echt super jah, we hebben er hier tenslotte wel een prachtrivier voor. Maandag hoop ik m'n eerste skiles te gaan nemen, hoe vind je dat? Niet van mij gedacht zeker. Maar goed, das leuk, dan doen we allbei iets aan onze voorbereiding ;-) Kneeboarden is toch net zoiets als skien, maar dan lekker dicht bij het oppervlak, heel handig als je bibberknietjes hebt, prettig!
    Zwammen gaat in 2008 ook nog goed, merk ik.
    Wat een bijzondere jaarwisseling voor jou! Ik kan het me goed indenken dat het je wel ff overviel allemaal, nieuwe mensen, feestdagen die 'ineens' voor de deur staan, cultuurshock. Maar zo te lezen heb jij je overal dapper doorheen geslagen!
    Heel veel plezier en ik geniet er echt van om te lezen dat je lekker uitrust en niet teveel van jezelf eist. Go ahead...

    Knuffel

  • 04 Januari 2008 - 10:27

    Lien:

    jonges jongesj! nou, ik vind anders dat je het behóórlek goed doet, die blogs schrijven! niks over te klagen! :)
    Wat mooi heej.. dat ze met oud&nieuw in de kerk zitten. Veel mooier als hoe dat bij ons altijd gaat (oké, vínd ik.. :D)
    Hier was trouwens met Kerst zo'n dienst, ook 's nachts, in de sporthal. Ik kwam er alleen een beetje te laat achter, had er best heen gewild.

    Heb ik dat nou mis of moet je tóch nog best wel wat keuze's maken? Pff al die wisselende programma's, moeje maar net van houden. Sdat niet vervelend?

    (haha en gráppig dat je je kneeboardverslaving te pakken hebt! :D)

    Btw, neem die DVD van Daniel ff mee?:P Lijkt me erg leuk!

    Houdoe (haaks in de KaleAri!)
    kussie lien

  • 04 Januari 2008 - 10:44

    Daantjuh:

    Heeej lieve mattie!!
    Super om dit allemaal te lezen van jou!! wel jammer da we nie zomaar effe snel kunnen bijkletsen hej? maja! Als eerste nog de allerbeste wensen en Gods zegen voor het nieuwe jaar meid! Lijkt me echt heel apart om dat op een andere plaats in de wereld te vieren, zeker als je midden in de nacht kerk hebt. Op zich wel mooi, in de kerk het nieuwe jaar ingaan :) Kheb nog steeds nix van Brasil gehoord :(, maar ben nu bezig met n ander project, dus ik ben benieuwd... Als k meer weet en als t iets definitiever is hoor je meer, goed??
    Nou heeel veel suc6 en plezier daar! Geniet er maar lekker van en rust lekker uit!!

    liefs,
    daantjuh

  • 04 Januari 2008 - 16:58

    Lydia:

    Hey die Ton!! Volgens mij gaat t wel lekker daar ;), zo te lezen. Tof!!
    Geniet van alle relaxtheid daar :).
    Zegen van God voor t komende jaar!!
    Geniet van alles en k zie je volgende verhaal ;)

    Liefs, Lyd

  • 04 Januari 2008 - 19:09

    Mam:

    Hoi schat, wat heb je een heel ander leven nu. Mooi, zo'n late kerkdienst. En goed van je dat je zo aan jezelf denkt.
    Van harte Gods zegen toegewenst voor het nieuwe jaar, meissie. Ben heel druk geweest met opa. Hij is weer uit het ziekenhuis en gaat goed vooruit. Gelukkig niks om je zorgen over te maken hoor. Doe die twee lieve mensen de hartelijke groetjes van pa en mij. Kus!

  • 04 Januari 2008 - 19:55

    De Zeldenrustjes:

    Lieve Tonja,

    Ik vond 'n sterretje voor de deur.
    't had een glinsterend gele kleur.
    Ik nam 't voorzichtig op en zei:
    "dit jaar krijg jij dit sterretje
    van mij'. Ik wens je een jaar vol
    liefde en zonneschijn, een jaar
    waarin verdriet en zorgen 2 vreemden
    zijn, waarin vrienden komen en nooit
    gaan en waarin er geen plaats is voor
    'n traan!" Ik wens je een mooi, gelukkig en gezond 2008 toe!

    Heel veel liefs Jantina en natuurlijk ook van Jozua

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonja

Welkom op mijn site! Hier vertel ik alles over mijn werk met straatjongens in Pretoria. Laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 58414

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 01 Februari 2013

Ik ga weer terug!!

13 Maart 2009 - 25 Mei 2010

Werken in Tshwane (Pretoria)

24 December 2007 - 26 Januari 2008

2de reis, vakantie

04 Oktober 2006 - 30 December 2006

Vakantie Zuid Afrika

Landen bezocht: