skieen, lezen en relaxe :P - Reisverslag uit Koppies, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu skieen, lezen en relaxe :P - Reisverslag uit Koppies, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu

skieen, lezen en relaxe :P

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tonja

29 December 2007 | Zuid-Afrika, Koppies

Hai,

Gauw nog ff een kort berichie.
Het is een drama om op internet te komen, maar volgens mij gaat dit bericht jullie wel bereiken.
Van de week met zn allen wezen waterskieen. Maar dan niet met skies maar met een kneeboard. Van een boer die een eigen megagrote ‘dam’ had, ik denk dat wij het een meer noemen. Ik had ongelukkig geen zwemkleding aan en moest toezien hoe de anderen genoten. Tsjah, voor mannen is dat nou eenmaal makkelijk, je trekt gewoon je shirt uit en je broek droogt later wel. Etienne en zijn oudste zoon (25 jr) hadden het er nogal moeilijk mee om op het bord te komen, erg grappig. Je moest erop liggen, dan voer het bootje weg, het touw kwam strak te staan en voordat je het touw vast pakte moest je als de boot vaart kreeg je knieen onder je trekken. Maar dat was op een speciaal punt. Was je te vroeg dan viel je om, was je te laat… oeh… Dat stuiterde je op je buik op die plank op die golven en dat zag er niet echt lekker uit. Maar de jongste zoon (21 jr) ging het gemakkelijk af en hij genoot er zo van dat ik me over liet halen en maar met kleren en al het water in stapte. Zo’n gek soort van reddingsvest aan en daar ging ze hoor. Versloeg ik ff lekker alle mannen want het lukte me in 1 keer (maar had ook goed af kunnen kijken haha) en ik scheurde door het water. Wow, echt vet relaxed :D Vooral als ik over de golven heen kon ‘springen’ en op het gladde water terecht kwam. 1 x viel ik toen ze in de boot gebaarden dat ik naar links moest gaan omdat ze rechtsom een bocht wilden maken. Het ging met zo’n vaart dat ik vergat om het touw los te laten toen ik mn plank al meters terug verloren was. Ik moet er nog om lachen. Maar goed, al gauw had ik de smaak weer te pakken, en nu 2 dagen later heb ik er nog spierpijn van, man! Iedereen trouwens. De kinderen zijn allemaal weer naar hun huis in Pretoria. Het was zo onwijs gezellig. Lekker badminton (pluimbal) in de zaal van de kerk gespeeld tot je niet meer kon van de hitte en veel lol met elkaar gehad. Ik had echt ff een terugslag toen ze weggingen want was gewoon van ze gaan houden. Tsjah…
Verder lekker 2 dagen rust gehad. Veel lezen en ben niet veel in de zon want tis niet om uit te houden en drink de hele dag water om duizeligheid te voorkomen.
Verder dacht ik even een simkaart te kopen. Werkte dus niet in mijn mobiel. Hoop gedoe in winkels, uiteindelijk een oude selfoon van oom Etienne geleend en vandaag beltegoed (tyd) gekocht. Volgens mij werktie. Probeer is uit of sms aankomt? Ghehe.
Mn telefoonnommer is 00277 9081 1768
Oja, waarom ik nog gauw op zaterdagavond een bericht plaats, morgen uit de kerk ga ik met een vriendin mee en blijf daar tot dinsdag dus anders zouden jullie wel erg lang niks van me horen.

Ps. hoop dat je je nog kan herinneren dat foto's plaatsen hier een probleem is. Duurt uren, sorry.... Zal nog es op mn gemakkie een oplossing zoeken.

Nou, geniet hierdie naweek en baie dankie vir julle reaksies!!!

Tonja

  • 29 December 2007 - 21:39

    De Zeldenrustjes:

    Hey meid,

    Klinkt allemaal erg rustgevend!
    Als je maar enorm geniet!
    Hier is het gelukkig niet meer onder nul.
    Maar helaas geen 30 graden :(

    Een hele fijne jaarwisseling toegewenst!
    Alle geluk en gezondheid voor 2008!

    Veel liefs,

    Jozua en Jantina

    ps: de foto's komen we uitgebreid bekijken als je weer terug bent.

  • 31 December 2007 - 16:21

    Lien:

    Tonnn! Gaaf om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Daar zou k je gewoon ff een dikke knuffel voor willen geven :)
    Haha ik ga wel even proberen of je telefoon werkt :P

  • 31 December 2007 - 16:48

    Ger:

    TON!!!!!

    Wat ben je toch een kletsert!
    Maar k mis je wel beetje soort, ask nou thuis kom is echt stil.
    Ben in Middelburg tijdens oud/nieuw.
    Woensdag wir trug.
    Kkwam trous een visitekaartje van Dr Albu tegen, maar daar stond alleen een website van de KSB op.
    Naja, je red het wel.
    Raar idee, hier isset gwoon GRIJS man! En regenerug ezzo.

    Nou enjoy yourself, sista!

    Kusjuh ;-)

  • 01 Januari 2008 - 11:31

    Dieta:

    Nou, heb je gesmst hoor :)
    Volgens mij heb jij daar super weer... Wordt gewoon jaloers!
    Veel plezier!!

  • 02 Januari 2008 - 16:38

    Pien:

    Ha meid, hoe ist? Dit had een iets langer bericht moeten worden, maar met het plaatsen kwam er een storinkje, dus de herhaling is even iets korter ;-)
    Het komt er op neer dat ik graag iets hoor over je jaarwisseling en wil je bedanken voor je sms, erg leuk! Verder hoop ik dat je me deze zomer D.V. watersportlessen wilt gaan geven op de Merwede, het klinkt allemaal erg leuk wat je daar doet!
    Veel plezier, rust en ontspanning.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tonja

Welkom op mijn site! Hier vertel ik alles over mijn werk met straatjongens in Pretoria. Laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 58405

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 01 Februari 2013

Ik ga weer terug!!

13 Maart 2009 - 25 Mei 2010

Werken in Tshwane (Pretoria)

24 December 2007 - 26 Januari 2008

2de reis, vakantie

04 Oktober 2006 - 30 December 2006

Vakantie Zuid Afrika

Landen bezocht: