Verjaarsdag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu Verjaarsdag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu

Verjaarsdag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tonja

08 December 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ha lieve mensen, bedankt voor jullie reacties!
Het gaat goed met me. De eerste dagen was het wat lasting, voelde me erg emotioneel en als het maar een beetje over het ongeluk ging stonden de tranen in mn ogen. Of als ik dacht aan Gods goedheid dat we het er zo goed vanaf hadden gebracht. Meer als een paar blauwe (uhh, paars, geel en groen ondertussen haha) plekken en heel af en toe wat van mn rug ben ik oke.
Het was heerlijk om bij de familie Bissett te zijn. Hun hebben ook 5 kinderen, 2 jongens en 3 meisjes. Erg leuke familie die er van houdt om grappies te maken en me aan de lopende band te plagen. Gelukkig versta ik de taal nu beter als het eerste weekend (begin oktober) dat ik bij hun was dus kan aardig van me afbijten ;)
Soms wat lasting als ze onduidelijk praten ma goed.
Hun hebben een klein kerkje overgekocht en daarnaast een schitterende theetuin aangelegd, La-di-da genoemd. Ik heb daar geholpen om eten te maken en mensen te bedienen. Was best leuk. De vrouwen die er werken waren vooral ook erg leuk Veel lol mee gehad. Woensdag ben ik met oom Derek, zoon La Frace (weet ik veel hoe je dat schrijft, je zegt ‘la-fras’) en een bediende mee geweest naar Pretoria om planten te gaan halen. Was niet echt interressant al die planten, maar die tuin!! Ongeloofelijk! De mooiste bloemen bomen en planten. Vooral die palmbomen zijn zo mooi. Allerlei leuke weggetjes, water en creatieve dingen. De volgende dag met oudste zoon Dick mee geweest naar Johannesburg om bloemen voor La-Di-Da te gaan halen. Verder wat mensen daar ontmoet, werd overal mee naar toe gesleept ;)
Gisteraaf kwamen Pieter en zijn broer Calli naar Middelburg. We hebben er een gezellige avond van gemaakt, lekker gegeten en champagne op mij gedronken.
Vanmorgen was ik om half 6 wakker en werd gefeliciteerd. Toen ik uit de douche kwam zag ik een stapeltje kaarten en brieven liggen op mn bed met een mooie roos. Pa Bissett had jullie kaarten al aan het begin van de week maar sommige van jullie waren zo slim op erop te zetten dat ik et pas 8 december mocht openen dus heeft hij het in zijn dokterspraktijk laten liggen zodat ik er niet bijkon. Grapjas. Het was heerlijk om jullie felicitaties te krijgen en de kaarten te lezen. Super bedankt!!!! Ook voor emails en e-cards!
Wat ik niet begreep was dat La Frasse (pap zegt dak et zo moet schrijven) om half zeven nog steeds thuis was. Hij zou gaan werken. Iedereen was verder weg en we hebben wat zitten kletsen en ik heb de kaarten voorgelezen. (moest met iemand mn enthousiastme delen!). Toen de bel van het hek ging maakte Frasse em open. Ik keek door het raam en zag dat het Alwyn was. Ik zag ernaast nog iemand zitten maar kon niet zien wie het was. Nietsvermoedend liep ik naar buiten om Alwyn te begroeten. Toen ik om de hoek stapte zag ik Alwyn en die andere man net van mij weglopen opweg naar de voordeur. Ik keek en geloofde mn eigen ogen niet!!! Dit was onmogelijk. Die man… dat was pa!!! Ik vloog em in zn armen en voelde gewoon tranen van blijdschap opkomen. Ik kwam er niet over uit, was echt zo blij! Toen ik opkeek stond La Frass grijnzend tegen de auto geleund. Ik zei: “Hoe kijk jij! Wist je dit al ofzo?” Het antwoord was verbluffend, het hele gezin, iedereen wist het al. Ze hebben het mooi geheim voor me gehouden. Echt super! Pieter en Calli waren wakker en toen ze eraan kwamen keken ze ook helemaal niet verbaasd, hun wisten het ook al!
We zijn met zn allen naar La-Di-Da gereden en daar stond een tafel feestelijk gedekt en kregen we heerlijke tortillas met vruchten ofzo, in ieder geval erg lekker. (alweer champagne) Pa had kadootjes vanuit Nederland meegenomen, cool! Toen werd me gevraagd om even te beslissen of ik niet met hun mee zou gaan. Ging ammel even te snel en voor ik het wist was het plan gemaakt om naar Pretoria terug te rijden, morgen naar Koppies te gaan (yesss, zie ik Trudie en Etienne weer), tot Maandag en dan Dinsdag met pa naar George vliegen. Ma Bissett is daar al met de kleinste dochter. We moeten nu alleen nog de vliegtickets regelen maar het plan lijkt erg goed. Wat een verrassingen zeg. En nu, eigenlijk voor ik het in de gaten had, zit ik weer in Pretoria. Het is heerlijk om pa hier te hebben en hem staks mee naar de Kaap te nemen. Hij zal dan ongeveer Vrijdag alleen terug vliegen en ik zal daar blijven. Zaterdag komen oom Derek, Sanri en La Frasse. De twee oudste (Etly en Dick, tweeling) zullen de week erop komen. Sjoh, ik krijg er toch echt wel errrrrrrrrrrrrug veel zin in!
Ik denk niet dat ik als we bij zee zijn op internet kan hoor. Dus ok ik schrijf misschien Maandag nog wat, anders 28 december pas weer.
Vanavond gaan we bij Perold, Marieta en Fernand (de Beer) eten, gezellig.

Oja, wat ik nog even duidelijk wil maken: voordat ik vanuit Koppies terug reed naar Pretoria heb ik nog mn foto’s op CD geladen. Het zijn dus de foto’s vanaf Koppies die ik kwijt ben. Maar nog erg jammer.
Gelukkig heeft La Frasse em voor me gemaakt. Nu nog een memorykaart krijgen…

Nou, jullie zijn weer op de hoogte, ik ga gauw bij mn pa zitten want dan kan ik zeker maken dat ik niet nog steeds droom of zo;)

Ik hoop jullie nog te laten weten hoe het hier verloopt.
Oja, ik ben nou 21.
Wordt nou werkelijk van me verwacht dat ik volwassen ben, pfff :P

Heb trouwes gezien dat die foto die ik bij het bericht van Koppies geplaatst had niet doorgekomen was. Leuk geprobeerd maar hij gaat alleen via de normale weg. Was die foto van die welpjes erg klein? Ik had em flink verkleind zodat hij er niet zolang over zou doen.

Naja, sterkte met alles om je heen en hoor julle wel weer.

Veel liefs

  • 08 December 2006 - 13:16

    Bram:

    Tonjá! Blij dat je het goed maakt na het ongeluk. En er zijn wel ergere dingen dan verloren foto's hoor! Gefeliciteerd met je verjaardag overigens!
    Wanneer kom je weer terug?
    Zet'm op daar!

    Groetjes,

  • 08 December 2006 - 13:17

    Willem&Martine:

    Gefeliciteerd hebben we je al, tenminste als je onze kaart het ontvangen en anders bij deze Van harte gefeliciteerd met je 21!!!!!!!!!!!!!!!verjaardag.
    En wij waren zo benieuwd naar je reactie als je je pa zou zien, want tja je moeder had ons ook al ingelicht en dat we het geheim moesten houden. Zo heerlijk voor je en voor je pa, doe hem de hartelijke groeten en geef hem maar een drukkie van ons! En die foto van die welpjes is echt geweldig, zeker die persoon die ze vasthoud, wie is die bruine nikker?!
    He als we je weer zien dan knijpen we je fijn, want anders geloven we niet dat je weer bij ons terug bent.
    He de hartelijke groeten en veel liefs en Gods zegen in het nieuwe levensjaar.

  • 08 December 2006 - 15:30

    Marieke B:

    Heeey ton
    Gelukkig dat het goed met je gaat!!!
    Echt van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren toegewenst!!
    God bless!
    Liefs

  • 08 December 2006 - 15:57

    Linda:

    Tonnnn...!!!!!
    Ik was er toch stellig van overtuigd dat je de 10e jarig was...:S Maareh.... Van Harte Gefeliciteerd meissss!!! Kvind echt cool om je verhalen te lezen! Heerlijk dat je zo'n geweldige tijd hebt!! Geniet er nog ff fixxx van!!! Veel Liefs

  • 08 December 2006 - 16:06

    Barbera:

    Ha meid! Gefeliciteerd hé! En nog veel gezelligheid toegewenst daar! Liefs, Babs

  • 08 December 2006 - 18:34

    De Zeldenrustjes:

    Lieve Tonja!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Je bent dan wel heel ver weg, maar we denken vandaag extra aan je hoor. Zullen een liedje voor je zingen. Jos en ik vieren vandaag namelijk samen onze verjaardagen, lekker makkelijk met z'n tweetjes. Hoop dat je dat niet erg vindt, zo op jouw verjaardag :) . Als je hier was, had ik je wel uitgenodigd hoor, maar dacht je vliegt er vast niet ff voor over :). Nog een hele fijne dag toegewenst!

    Veel liefs & tot snel alweer!

    xxx Jozua & Jantina

  • 08 December 2006 - 21:41

    Caroline:

    Nicht! van harte gefeliciteerd via deze weg :D leuk om je berichten te lezen! fijne dag!

    liefs caro

  • 09 December 2006 - 13:30

    Fam Egas:

    Ha Tonja
    wij zitten hier gezellig met je moeder in middelharnis naar jouw mail te kijken we hopen dat je geniet met je vader.Hartelijke groeten

  • 09 December 2006 - 19:59

    Marja:

    Ha tonja ,na lang zoeken jou site gevonden. Van Harte gefeliciteerd nog met je verjaardag. Afz Andries -Andre-Marc- Marja

  • 11 December 2006 - 09:06

    Cornelis:

    Nogmaals van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Is de kaart aangekomen??

  • 11 December 2006 - 10:28

    Mariek:

    He super lieve vriendin!!!
    Wat een mega gave verrassing dat je pa naar afrika is gekomen, helemaal tof!!!!!! Meis, geniet dr van!!!!!
    Dikke knuffel!!!

  • 12 December 2006 - 13:09

    Hendrik En Janneke:

    Lieve zus, van ons allebei een dikke kussssss :-) We hebben zin om weer bij te praten, live!!!!!!!!!!!

    Liefs Hendrik en Janneke

  • 12 December 2006 - 20:50

    Maus:

    Meis, nog heeeeeel hartelijk gefelciteerd met je verjaardag!!! En wat een super suprise dat je pa er is!! geweldig..! Geniet er met volle teugen van en vraag hem even te knijpen in je arm, dan weet je dat je niet droomt :-)
    knuffel

  • 23 December 2006 - 19:18

    De Kaslanders:

    Ha Tonja,

    Leik om je site te lezen. Al merk je het niet, van onze kant, we denken wel heel vaak hoe zal het met haar zijn. Leuk om te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. We horen van alle kanten dat het een hele ervaring is en een geestelijke verdieping. Wat mooi dat jij de persoon bent die dat allemaal mee mag maken.
    Ook als het moeilijk is.
    Wij wensen je Zijn vuurkolom bij nacht en Zijn wolkkolom bij dag toe.
    Groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Vakantie Zuid Afrika

3 maanden vakantie, in mn uppie :)

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2007

Back in ons kikkerland

28 December 2006

Vakantie Keurboomstrand

08 December 2006

Verjaarsdag

04 December 2006

Auto-ongeluk in wildpark

28 November 2006

10 dagen Koppies
Tonja

Welkom op mijn site! Hier vertel ik alles over mijn werk met straatjongens in Pretoria. Laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 58389

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 01 Februari 2013

Ik ga weer terug!!

13 Maart 2009 - 25 Mei 2010

Werken in Tshwane (Pretoria)

24 December 2007 - 26 Januari 2008

2de reis, vakantie

04 Oktober 2006 - 30 December 2006

Vakantie Zuid Afrika

Landen bezocht: