Vakantie Keurboomstrand - Reisverslag uit Keurboomstrand, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu Vakantie Keurboomstrand - Reisverslag uit Keurboomstrand, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu

Vakantie Keurboomstrand

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tonja

28 December 2006 | Zuid-Afrika, Keurboomstrand

Hey mensen,

Wat zeggen jullie van de vernieuwde site? Is mooi he!
Een van mn laatste berichten hier hor, mn tijd zit er zowat op. Ik heb een geweldige tijd aan zee gehad. De eerste dagen lekker met pa op stap geweest en allerlei mooie dingen wezen bekijken. De views op de oceaan waren ongeloofelijk mooi. We hebben het erg genoten, he pa? Vooral die kakatoe of wat het ook was, die in ‘the birds of Eden’ tuin zo gezellig op mn schouder heeft gezeten en mn elastiekie uit mn haar kapot pikte. En het zwemmen in de zee. En de spierpijn na een hele dag klimmen in een supermooi natuurreservaat naar een punt waar we een schitterend uitzicht hadden.
Pa ging Zaterdag weer terug, en later die middag kwamen Sanri (iedereen noemt haar Boemie, ik vanaf nu hier ook), oom Derek en Lafras (kweet eindelijk hoe j zn naam schrijft). De week erop Donderdag kwam Dick en Vrijdag Etly. Er kwam ook nog een vriend van Dick en zo waren we met 9 personen. Erg gezellig, veel lol gehad, bijna elke avond een typisch afrikaanse braai gehouden, elke dag 1 of 2 of 3 keer gezwommen, ‘s morgens om 6 uur gewekt worden omdat de hele familie moet hardlopen. Zucht…
Ik zal niet te uitgebreid wezen, maar heb het heerlijk gehad. En van fouten geleerd. 1 keer in de zon gelegen zonder te smeren, oef! Dat de zon anders is als in Nederland had ik al vaker gehoord, nu heb ik het zelf ondervonden, flink verbrand. Je begrijpt dat het elke dag zonnebrand smeren was! Het was echt relaxed. In de morgen vroeg zwemmen tot niet later dan 11 uur. Dan wat slapen en later op de dag weer zwemmen. Bijna elke dag naar Plettenbergbaai gereden om ijs te eten.
De kerkdiensten, Zondag en met kerst werden aan het einde van de straat op een camping onder aan boom gehouden. Iedereen nam zn eigen stoelen mee, gaf wel een leuk effect. En lekker ontspannen. Wat een beetje anders was als bij ons is dat er hier zoiets als oudkerstdag bestaat. Die avond heerlijk gegeten en heel de familie gaf elkaar cadeautjes. Ik heb een mooi boek gekregen en nog wat kleinigheidjes.
Verder een paar keer uit eten geweest in de mooiste 5-sterren hotels. Die familie leeft wel echt in een totaal andere wereld hoor.
Ik ben erg van die mensen gaan houden en vooral met Lafras in het begin, en later meer met Boemie een mooie vriendachap opgebouwd. Ook met oom en tannie kon ik erg goed opschieten, die mensen hebben een mooi hart. Ik ben blij dat ik me er thuis voelde en zo heb kunnen genieten. Het was echt 3 keer niks om gisteren afscheid te moeten nemen. Mn vliegtuig had een uur vertraging en ik heb ontzettend veel lol met Boemie en Etly gehad en de gekste foto’s gemaakt. Was lekker om ff goed te kunnen lachen want het voelde zo slecht om afscheid te moeten nemen!
Voelde me gewoon verdrietig toen ik in het vliegtuig zat…
Ik denk dat ik lang niet alles verteld heb wat ik heb gedaan want om het op zn Afrikaans te zeggen is ‘mn kop ‘n bietjie deur mekaar’. Voelt zo vreemd om morgen terug te gaan. Voelt zo slecht om al die mensen hier achter te laten.
Wat me nog het meest door elkaar maakt is dat ik veel gepraat het met oom Derek en tannie Lizette en hun me hebben verteld hoe veel mogelijkheden ik in dit land heb met de kwalificaties die ik heb. Om hier iets te beginnen. Om met gehandicapte kids te werken hier. Ik zou eerst 6 maanden of 1 jaar moeten komen werken om de cultuur en de mensen te leren kennen en dan kon ik altijd nog besluiten of het nog wat leek ja of nee. Tannie zou aan vrienden vragen of ik bij hun kan komen werken, zij hebben een privegelegenheid voor gehandicapte kinderen.
De gedachte om hier terug te komen verward me omdat ik toch eigenlijk op ‘deze 3 maanden en dan nooit meer’ had gerekend. Maar ik zal zien wat er van komt.
Ik richt me nu maar op mn terugkomst want morgen hoop ik in de avond terug te vliegen en zaterdagmorgen in Amsterdam te landen. Vreemd idee hoor! Ik zit hier in een warm land en straks is alles koud om me heen.
Maar het is tijd om terug te gaan, ik begin weer erg naar jullie te verlangen en het lijkt me heerlijk jullie weer te zien!
Vandaag is Francois jarig en we zijn vanmorgen met zo’n 40 man uit eten geweest. Morgenmiddag eet ik bij Fernand en zn pa en ma als afscheid en met de rest van de friends moet ik nog regelen, ga k nu doen.
Als ik veilig thuis ben zal ik het laten weten, tot gauw allemaal en thanks voor het lezen en de reacties op mn vorige bericht!!!

Ps, heb op de landkaart niet aangegeven waar ik nu ben want kben nu in Pretoria, maar heb aangegeven waar ik ongeveer was in de Kaap...

  • 28 December 2006 - 12:44

    Pieter:

    Goed bericht! Maar toch tijd om terug te komen hoor, wees welkom! Het kan maar vast gezegd zijn ;-) Geniet ervan deze laatste dag(en) daar!
    Groeten, neef Pieter

  • 28 December 2006 - 13:22

    Pa:

    Nou Ton, sterkte hoor...en wij zorgen wel dat het warm is om je heen !

  • 28 December 2006 - 18:46

    Lien:

    haaaah tot overmorgen! :D
    (heb vanmiddag met Ger als de wiedewind al je spullen weer uit ede gehaald en weer op je kamer terug gezet :P) ik werk als jij terugkomt, maar ik zie je wel bij het eten! (bij leven en welzijn :( )

  • 28 December 2006 - 19:05

    Mam:

    heb een brief aan je geschreven voor de terugreis in het vliegtuig. Vraag er Alwyn even om, ik hoop dat ie er op tijd is ondanks de kerstdrukte. Tot ziens lieve schat, goede reis. We zien uit naar je komst.

  • 28 December 2006 - 21:35

    Willem&Martine:

    Dag lieverd,
    Wel heerlijk hoor dat we je binnenkort weer eens kunnen zien, maar we kunnen een goede voorstelling maken hoe jij je moet voelen. Verlangend naar hier, maar heimwee hebben naar de lieve mensen daar. Heel veel sterkte en je pa schreef wel een lief berichtje. We bellen snel ok?!

    Een goede reis terug en dat alles voorspoedig zal gaan.

  • 04 Januari 2007 - 19:44

    Cornelis:

    He Tonja

    WELKOM in Holland wat is de site nu prachtig geworden echt schitterend!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Keurboomstrand

Vakantie Zuid Afrika

3 maanden vakantie, in mn uppie :)

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2007

Back in ons kikkerland

28 December 2006

Vakantie Keurboomstrand

08 December 2006

Verjaarsdag

04 December 2006

Auto-ongeluk in wildpark

28 November 2006

10 dagen Koppies
Tonja

Welkom op mijn site! Hier vertel ik alles over mijn werk met straatjongens in Pretoria. Laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 58398

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 01 Februari 2013

Ik ga weer terug!!

13 Maart 2009 - 25 Mei 2010

Werken in Tshwane (Pretoria)

24 December 2007 - 26 Januari 2008

2de reis, vakantie

04 Oktober 2006 - 30 December 2006

Vakantie Zuid Afrika

Landen bezocht: