Wijziging programma - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu Wijziging programma - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu

Wijziging programma

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tonja

26 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Nou ja, als ik toch gelegenheid heb om op de rekenaar te kunnen dan breng ik jullie gauw even op de hoogte van de laatste plannen. (ben bij Alwyn op kantoor, we gaan mn foto's ff op CD zette)
Zondag ga ik niet naar Fernand zn kerk maar met Alwyn naar Koppies (is lang rijden) waar Etienne en Trudie Maritz wonen. Daar ga ik naar de kerk waar ik erg veel zin in heb. Ben erg benieuwd naar de gemeente... Dan blijf ik daar slapen en dan gaan we maandag heel vroeg samen met Arjan&Alinda Baan (die bij Maritz verblijven) naar de KwaSisaBantu toe. Weet niet of ik het goed schrijf maja. Daar blijven we maandag, dinsdag en woensdag en woe.aaf hopen we weer terug te zijn. Ben erg benieuwd want ben er nog nooit geweest, alleen verhalen van gehoord en wat foto's van gezien...

Mam, ik moest echt lachen toen ik je berichie las! Samen met pa de enigste die zo reagere. Vanwaar die bezorgdheid? Ennehh, met die afrikaners niks mis, ik ben nog bruiner als de blanke hier haha.
Gister aaf met Fernand mee geweest naar zn 'celgroup', bijbelstudiegroep. Ergens op een grasveld bij een meer gezeten, ontzettend leuke groep, leuke contacten opgedaan ook al kende ik de helft al. Maybe ga ik meer mee. Wat wel irri is soms, engels is hier de tweede taal en die wordt overal tussendoor gegooid. Mensen praten engels tegen mij, waarschijnlijk omdat ik buitenlander ben. Maar ik zeg altijd dat ze gwoon afrikaans moete praten want ben niet zo sterk in engels. Heb spijt dat ik op school niet beter opgelet/geleerd heb... :(
Ma goed, was nie van plan weer bericht te tikke anders worden jullie het zat en dan lees je het belangrijke nieuws niet meer :D
Mariek, kben blij te horen dat je fijne stageplek heb!!!!
Ff tussen haakjes, er is hier sprake van een hittegolf hoor ik overal om me heen ennehh er is gister een kerk afgebrand wat veel opschudding verzorgd hier.
Geniet jullie tijd en alles om je heen! Dan doe ik dat ook haha

  • 26 Oktober 2006 - 09:05

    Pien:

    Hey girl hoe maak je het? Uit te houden in de hittegolf? Leuk om zoveel over je te lezen! Khad een tijdje niets gelezen, dus in 1 x vijf berichten tegelijk, en ik ben weer helemaal op de hoogte ;-)!
    Maarre, die foto is mooiii! Lopen daar pinguins joh??
    Enne, je ouders zijn niet de enigen die af en toe ff bezorgd zijn, maar alleen de enigen die het uiten misschien ;-)
    About me: volgende week hoop ik te beginnen met m'n nieuwe baan bij de tandarts ennnn kheb een auto gekocht!! Een echte honda. Dus nu weet je weer iets, ik zie uit naar je volgende bericht en meer foto's!
    Het beste!
    Liefs en dikke knuffel

  • 26 Oktober 2006 - 09:56

    Hettie:

    Hihi, ik verwacht pinguins ergens op de Noord- of Zuidpool, (of Blijdorp, haha) en daar lopen ze in de zinderende hitte :D

    Lappen tekst gelezen nu, vier berichten achter elkaar en het komt op mij over dat je vreselijk veel dingen in één half uur hebt gepropt :D

    Lijkt me wel gek zeg, om een paar bekenden uit Nederland een paar duizend kilometer verderop te ontmoeten. Doe ze maar de groeten. En Jeffrim, als die al op de zendingspost rondloopt, ook. Z'n ma in ieder geval, maar ik weet niet meer precies wanneer hij ging.

    Morgen is Anne van de Bijl hier in 't HC. Ja, tegenover al die bijeenkomsten van jou daar, hebben wij hier ook nog wel zo onze 'evenementen'. ;)
    Maar ik zou er mijn hand niet voor omdraaien om er ook eens een paar maanden tussenuit te trekken hor!

    Heej, geniet maar extra voor ons allemaal hier en ga vooral door met je enthousiaste verhalen!!
    Doedoei!!

  • 26 Oktober 2006 - 18:54

    Lien:

    hihi en ik weet stiekem ook wat meer van pien :P
    TON! (blubbb ik zette dat neer, en zag opeens dak mn naam nog niet had ingevuld, ik doodleuk: tonja, daar ingevuld haha neeeee dabeniknieee)
    ben vandaag met flubs san en mriek naar DenHaag gegaan, Magic of Flight en Deep Sea gekeken in Omniversum. Ga je nog een keer zwemmen daar ofzo? Snorkelen? wáuw, op die onderwaterwereld kom ik gewoon NIET uitgekeken! Zo enórm bijzonder! Echt, ik verbaas me steeds weer wat een almachtig groot en heilig Brein dat heeft gemaakt - pff hoe zeg ik dat nou zonder dat dat verkeerd overkomt? (op ma bv :P nee grappie ma ;))
    maar nu ben ik heeuul moe en heb ik zin om op jouw bed neer te ploffen heheh
    want ja, dat weet je misschien niet meer: je hebt een enorm heerlijk bed.
    Kheb dinsdag toetsen, HIMMEL nei leuk wantk heb alleen morgen en maandag om te leren. Mája. Zoals gewoonlek humm?
    Ik wilde dat ik wel meekon met Arjannnn. Zag ik jou weer ff :(
    want heel toevallig was je (sorry, BEN je) mn énige zus, vergeet dat is niet zeg!
    Doet je telefoon et al trouwens? Gooi anders nog een noodkreet in de groep (hmm.. kzit alleen in de keuken...), en wees duidelijk want zelfs ík snap niet wat er aan de hand is hih
    ennee... verder: foto's foto's foto's! We willen foto's zien. (zet r ook ff 1 op met jou erbij, dan zijn we helemáááál bij ;))

  • 26 Oktober 2006 - 18:59

    Cornelis:

    Vind echt schitterend om telkoens je verhalle te leze. Geniet maar lekker van alles!! Mooie foto's trouwens!!

  • 26 Oktober 2006 - 19:07

    Cornelis:

    Truste Tonja

  • 26 Oktober 2006 - 19:15

    Francien:

    heey hier eindelijk een berichtje!!! super dat je veilig aan de andere kant van de wereld bent aangekomen. en geniet van alles wat je ziet en hoort.x

  • 27 Oktober 2006 - 13:45

    Willem En Martine:

    Wij vinden het heerlijk hoor dat je zoveel schrijft. Dan hebben we toch het idee dat je dichtbij bent, maar aan de andere kant wordt ik elke keer weer met de neus op de feiten gedrukt dat wij daar niet rondlopen... Lijkt ons zo heerlijk om bij die lieve mensen te zijn. Wil je alsjeblieft fam. Maritz en fam. Baan de groeten doen. En we wensen jullie heeeeel goed weekend toe.
    Hier gaat het goed hoor, we varen er rustig op los. Na het stralen en verven hebben we nu al weer een reis erop zitten en varen we nu op weg naar Duitsland, van het weekend liggen we in Dordrecht, dus als je het leuk vind kun je langskomen hahaha!Trouwens nu al dat roest weg is ziet het er wel heel mooi uit, kom snel eens langs...
    We missen je ontzettend lieve Tonja.
    Hartelijke groeten en een dikke kus van ons

  • 28 Oktober 2006 - 11:51

    Mam:

    Nee hoor, met afrikaners is niks mis. Maar met moeders ook niet toch? Zij mogen best af en toe zeggen: pas goed op jezelf!!!!!!!!!!!!!Enne, wat ging er nou ook alweer precies mis op school met dat engels van jou? Wie zat er ook alweer naast jou die het zo goed kon? Haha, eigen schuld dikke..o nee, dit is gewoon niet aardig van me, maar toch. Nou, ik heb wel pech, stuur ik een enorm dikke brief van 880 pagina's naar een postadres waar je dus niet meer schijnt te verkeren, echt jammer. Wie weet, krijg je hem nog es een keer. Ik heb je een persoonlijke mail gestuurd. Groetjes aan Arjan en Alinda en een fijne tijd op de zendingspost. Gaat het met Alwyn ook goed? Zeg maar dat we hem met de laatste samenkomst van de vrienden gemist hebben. Daaaaag.

  • 30 Oktober 2006 - 23:09

    Corine Rijken:

    Hoi Tonja
    Even een groet van mij ik denk aan je wat leuk dat Arjan en Alinda er nu ook gelijk zijn met jou ik wist wel dat ze zouden gaan maar wist niet waneer doe je ze de hartelijke groeten van mij en ook aan Alwyn en Etienne en Trudie en Francoi? en zijn vrouw
    veel liefs en geniet er lekker van he!!
    wat heerlijk aan de andere kant van de wereld dat je zo met elkaar kunt mailen wat hebben de mensen vroeger dan weer veel gemist he? nu stop ik echt want ik ga lekker naar bed dag lieverd ik hou van je Corine

  • 31 Oktober 2006 - 18:24

    Pieter:

    Goed bezig daar! Geniet ervan...!!

  • 31 Oktober 2006 - 20:54

    Bija:

    Lieve Ton, als jij weet, wat ek denk, dan verstaan jij, dat ek jou versta. Ek het nie die tijd om baie te type. Maar mijn hart jubelt en juig. Baie liefde, ook voor de andere daar, Bija

  • 01 November 2006 - 08:29

    Mariek:

    He lieve Ton,
    Vind et echt super om te lezen wat je allemaal meemaakt daar en hoe je et daar hebt!!! Geniet dr van. Lieve ton, k mis je!!!! dikke knuffel, mariek

  • 02 November 2006 - 11:45

    De Zeldenrustjes:

    Hey avonturier!

    Ff een klein berichtje van ons om je te laten weten dat we om je denken! Hier alles goed. Hopelijk met jouw ook alles in orde.
    Maak er wat moois van! Wij zijn nu een weekje vrij en zijn aan het shoppen voor ons nieuwe huisje. Wordt erg mooi. Zodra het klaar is (duurt nog wel ff, in april pas sleutel) dan ben je van harte welkom! Voor nu een dikke knuffel xxx

    Friese Groetjes,

    Jos en Tina

  • 02 November 2006 - 19:25

    Mirjam:

    Heej Ton,
    Van Lien hoorde ik van je site... heb al je verhalen gelezen!! Wat heb je het geweldig zeg! Wat n indrukken.. en wat is God ongelooflijk hé! Hij leidt echt alles, zo mooi! Meid, blijf genieten, nog bijna 2 maanden.. heerlijk!!!
    Jammer dat je mn bruiloft misloopt, k zal je foto's mailen! ;-) En k stuur je gewoon een kaartje nr je paps en mams.
    We zijn heel druk bezig met alles te organiseren. T huisje is al een heel eind af!
    Als je terug bent ben k al bijna een maand getrouwd! Dan moet je maar gauw komen om je foto's te laten zien. K ben reuzebenieuwd! Enneh... heb je veel te weinig gezien de laatste tijd... sorry!

    Ik moet je de groeten doen van mn mams. Ze vindt het geweldig dat je naar de KwasiSaBantu Mission gaat! Of ben je daar nu?

    Geniet van alles,
    God Bless

    Liefs Mirjam... en n drukkie, dat is toch zo'n knuf? (dat zeiden twee SA meiden die pas op school waren ook)
    Sorry, beetje lang verhaal geworden, kan ook nooit zo kort zijn!

  • 02 November 2006 - 19:34

    Mirjam:

    Heej Ton,
    Van Lien hoorde ik van je site... heb al je verhalen gelezen!! Wat heb je het geweldig zeg! Wat n indrukken.. en wat is God ongelooflijk hé! Hij leidt echt alles, zo mooi! Meid, blijf genieten, nog bijna 2 maanden.. heerlijk!!!
    Jammer dat je mn bruiloft misloopt, k zal je foto's mailen! ;-) En k stuur je gewoon een kaartje nr je paps en mams.
    We zijn heel druk bezig met alles te organiseren. T huisje is al een heel eind af!
    Als je terug bent ben k al bijna een maand getrouwd! Dan moet je maar gauw komen om je foto's te laten zien. K ben reuzebenieuwd! Enneh... heb je veel te weinig gezien de laatste tijd... sorry!

    Ik moet je de groeten doen van mn mams. Ze vindt het geweldig dat je naar de KwasiSaBantu Mission gaat! Of ben je daar nu?

    Geniet van alles,
    God Bless

    Liefs Mirjam... en n drukkie, dat is toch zo'n knuf? (dat zeiden twee SA meiden die pas op school waren ook)
    Sorry, beetje lang verhaal geworden, kan ook nooit zo kort zijn!

  • 02 November 2006 - 20:06

    Appel:

    Hey Tonja,

    genieten hoor om al je verhalen te lezen.
    je maakt ietsie meer mee dan mij, enne het is hier niet bepaald een hitte golf.
    lijkt me anders wel genieten, ik vind kou niet echt alles, maarja hoort er ook bij.

    is met mij ook goed hoor, gisteren dankdag, heb zoveel om te danken Hij is zo goed en trouw, Hij wil veel meer geven dan we meestal denken.
    Hij werkt ook hier.

    Gods zegen

  • 07 November 2006 - 11:40

    Janneke:

    Heeey Ton!!! Alles goed met jou zo te lezen!?!?!
    Kdacht stuur ook even een berichtje. Weet niet zeker of ik nu goed zit??? Geniet lekker meid, veel liefs Janneke

  • 07 November 2006 - 17:03

    Mark:

    Haa Tonja!!!
    Weet je dat het al erg lang geleden is dat je iets op je weblog hebt gezet?? Ik ben wel weer reuze benieuwd. Heb je het nog steeds zo fijn daar? Geniet ervan he, en we zullen maar denken: geen bericht = goed bericht ;-)
    Be blessed!
    Greetz, Mark

  • 07 November 2006 - 19:41

    PEETRUS:

    eej... ceeker chill om je storyz te lezen. j maakt meer mee dan ik momenteel doe :P have fun en take care... groetjes

  • 08 November 2006 - 11:03

    Rianne:

    Hey meis, hoe is het allemaal daar? Ik hoorde van je zus dat je het ontzettend naar je zin had. Nog leuke jongens daar? Ik heb nog een nieuwtje: ik ga mij laten dope, 26 november. Vet he.
    Jammer da je er dan niet bij kan zijn.

    Groetjes en xxx rianne

  • 08 December 2006 - 15:00

    Machiel:

    Tonja van harte gefeliciteerd met verjaardag en van harte Gods zegen toegewenst in het nieuwe jaar. Ik had graag je gezicht gezien toen je vader vannochtend voor de deur stond. Doe 'm de hartelijke groeten en ik wens jullie een behouden thuisreis. Groetjes Machiel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Vakantie Zuid Afrika

3 maanden vakantie, in mn uppie :)

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2007

Back in ons kikkerland

28 December 2006

Vakantie Keurboomstrand

08 December 2006

Verjaarsdag

04 December 2006

Auto-ongeluk in wildpark

28 November 2006

10 dagen Koppies
Tonja

Welkom op mijn site! Hier vertel ik alles over mijn werk met straatjongens in Pretoria. Laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 58395

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 01 Februari 2013

Ik ga weer terug!!

13 Maart 2009 - 25 Mei 2010

Werken in Tshwane (Pretoria)

24 December 2007 - 26 Januari 2008

2de reis, vakantie

04 Oktober 2006 - 30 December 2006

Vakantie Zuid Afrika

Landen bezocht: