eerste dagen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu eerste dagen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu

eerste dagen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tonja

06 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo daar!

Hier mijn beloofde berichtje om te vertellen dat ik veilig aangekomen ben.
Ik heb erg weinig tijd aangezien ik hier op kantoor van iemand zit en die komt er heel bijna aan dus moet ik opschieten.

De reis ging erg goed. De eerste vlucht van Amsterdam naar London Heathrow was erg mooi. Ik zat bij het raam en de zon scheen, twas echt super!
Al vanaf het moment dat ik mn ouders niet meer kon zien had ik contact met een vrouwtje van zo’n 50 jaar waarmee ik tot Londen gereist heb. Ik was dus geen moment alleen.
Toen we daar door de (vele en superstrenge) controles waren ontmoette we een echtpaar uit Nederland die ook naar Johannesburg moesten!
Echt zo mooi hoe ales bestuurd werd, want die vrouw waar ik mee was moest naar NieuwZeeland dus ben ik met het echtpaar verder gegaan.
Weer geen seconde alleen geweest, wonderlijk!
Het was een leuk echtpaar, ook zo rond de 50 denk ik, met humor dus dat zat wel snor.
Samen met hun wat gegeten en de 3,5 uur op London doorgebracht.
Het vliegtuig kwam later een en we moesten dus ff wachten. Het was echt een megagroot ding zeg!
Ik kwam ergens bij het raam te zitten en naast me een gothicmeisje (grmm, hoe schijf je dat nou?!). Daarnaast een meneer waar ik bijna geen woord mee gewisseld heb. Het zat erg krap, weinig beenruimte. Dat was wel jammer omdat ik er toch minstens 11 uur dooe zou brengen. Maar ja…
Het eten was wel oke, het slapen wat minder maar ik kon wel een oogie dich doen.
Ik was baie blij dat ik eruit kon! We hadden 2 uur vertraging gehad, beetje jammer voor Francois en Dorothea die op me stonden te wachten.
Weer door een controle heen en de tassen pakken.
Vanaf het moment dat ik afcheid van het achtpaar nam zag ik Francois en Dottie al staan. Ik vind het heerlijk om waar te neem dat de Heere zo voor me zorgt! Zo veilig. Ik ben echt geen enkele seconde bezorgd geweest of iets want ik wist dat Hij voor me zorgde.

Het is heerlik om hier te wees! Ik heb ff geslapen en ben toen met Dottie (Dorothea) en dochtertje Leone naar de manege geweest. Ik was echt te moe om paard te rijden dus heb ik lekker gekeken. En genoten ;)

Terug in het huis ff lekker in die stortbak geweest (douche).
We gingen best laat eten omdat we ff moesten wachten op moeder omdat ze een gesprekje met iemand had.
Na het eten lekker gaan slapen.
Ik heb echt heerlijk geslapen tot een uur of 8. Ik had geen horloge en mn telefoon….ik geloofde em niet. Ik had em denk ik ook verkeerd gezet door het tijdsverschil. Maar op de klok in de keuken was het 08.15. Arghh ik dacht dat het minstens 10 uur was! Had nog wel ff wille blijven ligge, maarja..
Toen ik ff wat zat te lezen kwam de moeder van Dottie om me te halen. Ik kreeg van alles te zien, heel haar huis, foto’s van haar gezin met aanhang, kreeg een of andere witpap aangeboden maar ehhh… ja.. ik heb maar gezegd dat ik net mn ontbijt op had. Misschien durf ik het na het weekend aan. Das best wel beetje vreemd hoor, al dat eten wat zo anders is!

Vanmiddag gaan we om een uur of 3 of 4 op weg om naar Midelburg te rijden. Daar moet Francois het weekend spreken. Ik heb er baie veel zin in omdat ik daar de twee meisjes ga ontmoeten waar ik een poosje bij zal blijven.
Dit weekend zullen we contacten wanneer en hoelang enzo ik kom.

Hee, ik ga gauw stoppen want ik heb geen tijd meer.

Ik wil iedereen heeeeeeeel erg bedanken voor de vele smsjes, de kaarten en al het liefs wat ik van jullie kreeg.

Jullie krijgen allemaal de groeten van Dottie, ik ben samen met haar naar het kantoor gereden. Goed, ik moet stoppen want ik moet hier weg.

Geef gerust reactie, ek sal daarvan geniet.

Veel liefde,

Drukkie,Tonja

PS. ik zie nu pas al die reacties: ontzettend GAAF!!!!!!!!!!! Baie dankie!!
PS2. foto's komen misschien nog, nu geen tijd voor

  • 06 Oktober 2006 - 09:09

    Mark:

    Gaaaf Tonja! Fijn dat je goeie reis hebt gehad, en het je het goed hebt daar. Zijn wij weer een beetje gerustgesteld ;) Sterkte met het gekke eten daar! Greetz

  • 06 Oktober 2006 - 09:19

    Marieke B:

    Heeeeey ton...
    Gaaf man om het zo allemaal te horen...!!zo zie je maar weer dat je niet alleen reist....!!!
    ;-)
    Nou hier gaat ook prima, heb jij ook zo mooi weer....wij wel hoor...regen regen en nog eens regen...

    He maar meid de groetjes
    Liefs Mij

  • 06 Oktober 2006 - 09:36

    Papa:

    Ha moppie! Heerlijk om zo uitgebreid te lezen hoe het je vergaan is. Maar zo door de telefoon gisteren was toch ook wel bijzonder. Ver weg en toch dichtbij (KPN reclame geloof ik). Ik schrok écht zeg toen Dottie me belde met de vraag waar je bleef. Ik was al ongerust aan het worden en had net haar nummer ingetoetst om te vragen of je er al was, toen ze zelf belde. Want van die vertraging wisten wij hier natuurlijk niks.
    't Zijn me grappenmakers daar in Pretoria. Wel een fijne combinatie overigens: goede humor en 'wandelen met God'. Nou meid, geniet van het land en z'n mensen. En Gods nabijheid toegebeden.

  • 06 Oktober 2006 - 09:58

    Lenie:

    heej ton,
    volgens mij heb je het wel erug goed nar je zin!!! suc6 eej! ik hou je in de gaten!!!

  • 06 Oktober 2006 - 10:55

    Moes:

    Lieve schat, wat fijn dat alles zo gelopen is en dat ik je stem gehoord heb. Dat het allemaal goed zou gaan op reis, dat heerlijke rustige vertrouwen en overgeven aan de Heere, dat had ik nou ook. En Hij zorgt voor je, beter dan jouw pa en ma dat kunnen doen. Zul je snel wennen aan het eten? Anders val je van de regen in de drup. Kusjes van je moes.

  • 06 Oktober 2006 - 11:47

    Marieke O:

    Geniet ervan!!!

  • 06 Oktober 2006 - 13:44

    Annemarie Paans:

    Heej tonja,
    kheb je de laatste tijd niet echt meer gesproken, maar echt super-tof voor je dat je droom om naar Zuid-Afrika te gaan uitgekomen is!Ik wens je een fijne tijd, geniet ervan he!
    x anne

  • 06 Oktober 2006 - 13:57

    Arnoud:

    Ton k'vind het heel fijn dat je goed aangekomen bent, en dat HIJ het zo goed heeft bestuurd.K'zou niet anders weten dan je nogmaals een heeeeeeeeele fijne vakantie daar te wensen doe de groeten maar van je broertje

    GOD BLESS YOU.
    Liefs Arnoud.

  • 06 Oktober 2006 - 15:04

    Andrea:

    ha tonja, ik had net even je moeder aan de telefoon en vroeg toen even naar je welstand. ik kreeg van haar je site door, dus ben gelijk maar even gaan kijken hoe je het maakt. leuk dat je op zo'n grote afstand mee kan leven. fijn dat je reis goed is gegaan, ik vind het een hele onderneming hoor, kzou er nog niet een twee drie aan moeten denken geloof ik. ik wens je heel veel plezier daar en Gods nabijheid toe gewenst. grt andrea

  • 06 Oktober 2006 - 16:26

    Karita:

    Heeeeeej! Wat gaaf zeg Zuid Afrika. Geniet ervan. En fijn da tje reis zo goed ging...!!
    Liefss

  • 06 Oktober 2006 - 19:14

    Lien:

    lieeeeeeeeeeeeeeve grote zus!
    Wat een héérlek begin! Wauw :) Heel fijn ook om ff wat van je te horen!
    ik hou héél erg veel van je :D
    kussie je zussie

  • 06 Oktober 2006 - 20:36

    Corine:

    he meis!!!
    beter dat je zo'n goeie reis heb gehad! hoopn da je het er super naar je zin krijgt. denk het wel he?! enne wel eten he!!
    kuzz corien

  • 07 Oktober 2006 - 13:01

    Dieta:

    Fijn dat je veilig aangekomen ben daar. Hoe is je 2de dagje verlopen? Ik lees het wel weer. Succes en Gods Zegen! Kuzz

  • 07 Oktober 2006 - 15:46

    Willem En Martine:

    Wat heerlijk dat je aan bent gekomen zeg!En dat het zo goed is gegaan. Wat is God getrouw en goed! Rust lekker uit geniet ervan zeg!!!!!!!!!
    Heel veel liefs van ons

  • 07 Oktober 2006 - 17:42

    Appel:

    hey tonja,

    Mooi joh Hij, zorgt waar je ook ben, Hij is voor je naast je om je heen.

    genieten trouwens dat zuid afrikaans van je echt heerlijk om je lezen.

    wens je een goede tijd daar,
    Gods zegen



  • 07 Oktober 2006 - 18:07

    Bram:

    Hey Tonja!

    Fijn om te lezen dat het je goed vergaat daar.
    We missen je eigenlijk nou al ;)
    Goed weekend gewenst daar, laat snel weer van je horen!

    Vá com Deus,

  • 07 Oktober 2006 - 20:44

    Corine Rijken:

    hoi lieverd wat fijn dat het zo goed is gegaan met de reis de Heere is overal prachtig he ik schrijf de volgende keer wel wat langer veel liefs en geniet er van Gods zegen corine

  • 16 Oktober 2006 - 17:46

    Willem En Ria Biesh.:

    Wij hebben je bericht gelezen,en vinden het heel leuk zo jou ervaringen te kunnen lezen.Een fijne tijd en Gods zegen toegewenst

  • 16 Oktober 2006 - 17:46

    Willem En Ria Biesh.:

    Wij hebben je bericht gelezen,en vinden het heel leuk zo jou ervaringen te kunnen lezen.Een fijne tijd en Gods zegen toegewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Vakantie Zuid Afrika

3 maanden vakantie, in mn uppie :)

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2007

Back in ons kikkerland

28 December 2006

Vakantie Keurboomstrand

08 December 2006

Verjaarsdag

04 December 2006

Auto-ongeluk in wildpark

28 November 2006

10 dagen Koppies
Tonja

Welkom op mijn site! Hier vertel ik alles over mijn werk met straatjongens in Pretoria. Laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 58399

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 01 Februari 2013

Ik ga weer terug!!

13 Maart 2009 - 25 Mei 2010

Werken in Tshwane (Pretoria)

24 December 2007 - 26 Januari 2008

2de reis, vakantie

04 Oktober 2006 - 30 December 2006

Vakantie Zuid Afrika

Landen bezocht: