Gwoon ff bladibla en reactie op jullie - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu Gwoon ff bladibla en reactie op jullie - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tonja Visser - WaarBenJij.nu

Gwoon ff bladibla en reactie op jullie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tonja

19 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hay hay,

zo lekker om die berichies van jullie te leze!!
Mam, zondag ga ik met Fernand (pa, geen FerDInand dus!!!!) naar zijn gemeente. Enne, weet je wat echt heel cool is; hun hebben een boxer!!!
Dottie heeft met Trudie Maritz gebeld en ik ga waarschijnlijk naar hun toe in de tijd dat Francois, Dottie en Leone in Canada zitten.
Verder ga ik voor mn vakantie naar de Kaap met fam. Bissett nog wat werken bij Elty Bissett. Zij heeft een soort van restaurant waar bruiloften gehouden worden. Ga ik daar poosje werke, lijkt me best leuk.
Lien, thnx voor de lange reactie, waar laat je die zitzak nou astie neres past? Zit je heel wijs te vertellen dat jullie zo vindingrijk zijn maar vertel je de oplossing niet :P
Pieter: heeeeeeeel flauw van die bijbelstudie;) Hoe gaat het? Kmis et wel een beetje hoor.
Oja, weet je, ik heb een Bijbel van Francois gehad, zelfde vertaling als die van ons, alleen dan in het Afrikaans.

Ik zit nu op kantoor, moet best nog wel veel doen maar als de kat van huis is.... Haha, Dottie en Francois zijn ff weg dus ik dacht, eerst ff mn mail checke :D:D
Ma goed, heb eigenlijk helemaal niet veel boeiends te vertellen hoor ;)
Gister heeft Alwyn me trouwes nog door Pretoria gereden, wat een stad zeg!! 50 kilometer lang, en allerlei verschillende woondelen. Je staat versteld van de ongelooooooofelijk dure huizen die net paleizen zijn en dan paar kilometer verderop zover as je kan kijken hutjes van hout met rare dakplaten met stenen erop omdattie er anders afwaaien.

Wat ik erg lastig vind is het verschil tussen blank en zwart. Voor mij is er geen verschil, maar hier echt wel! Zwarte bedienden enzo...
Ma goed.
Ik geloof dak gauw weer verder ga, anders komen ze zo terug en dan ben ik geen steek verder.
Leuk trouwes om hier te helpen want xie dat ze het erg waarderen. Dan blijft et leuk he.

Als ik weer wat boeiends heb meld ik het wel;)
Foto's lukt hier niet en bij Alwyn toen geen tijd meer voor gehad, SORRY!!! Maar weet dat ik mn best doe om een kans te zien ze erop te zetten!

Jullie allemaal veel succes met werken enzo!
Veel liefs vanuit een zonnig SA :P

  • 19 Oktober 2006 - 10:32

    Lienepien:

    als je de oplossing wilt zien moet je maar is aanwippen :D

  • 19 Oktober 2006 - 14:31

    Cornelis:

    Sterkte met ALLES en Dank, loof zijn naam, Jezus Christus

  • 19 Oktober 2006 - 14:36

    Mam:

    He poepie, niet hun hebben een boxer, maar zij heben een boxer. Ik weet dat je het vanaf nu noooooit meer fout schrijft. Zo, je gaat dus met Fernand naar de kerk. Hmmmm. Fijn dat je naar Trudy mag, je vindt het zeker ook wel een beetje moeilijk? Maar het is fijn dat je gaat, het zorgt voor hen ook voor afleiding. Morgen trouwen Annelies en Rene, enne...dinsdag is de dag van Arnoud, je weet wel...dag schat.

  • 19 Oktober 2006 - 14:44

    Bram:

    In Zuid-Afrika hebben ze ook sloppenwijken geloof ik ja.
    Maar jij vermaakt je verder wel begrijp ik ;)

    Groetjes,

  • 19 Oktober 2006 - 15:46

    Mark:

    Héééj Tonja!!
    'Allemaal veel succes met werken enzo' hmm jaaha, leuk ben je om daar nog eens even de nadruk op te leggen :-P Maar bedankt hoor, en fijn dat je het zo super hebt daar! Gelukkig dat we af en toe hier nog wat van je horen ;) Echt super die verhalen, maar tis al weer bijna december, dus geniet er nog maar even van...
    Groetjess,

  • 19 Oktober 2006 - 15:56

    Mariek:

    He lieve Ton!!!!
    Super om zo te lezen hoe et met je gaat, K krijg ehlemaal zin om ook te gaan! Doe perold en fernand de groeten!
    Meis geniet van alles en vooral van de mensen, de natuur en van God!! Euh, das eigenlijk alles!!!:)
    Dikke knuffie (drukkie)

  • 19 Oktober 2006 - 19:57

    Elanga:

    hey tonja!

    wat leuk om zo je verhalen te kunnen lezen en wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat!gelukkig dat ze je daar zo opvangen, dat je daar kunt werken en mee naar de kerk kan!maar ze moeten het ook weer niet TE mooi voor je maken anders kom je zo meteen niet meer terug!!!;-0
    veel plezier nog en doe voorzichtig!

    liefs Elanga

  • 19 Oktober 2006 - 20:48

    De Zeldenrustjes:

    Hey meid!

    Leuk om te horen dat het goed met je gaat. Denk veel aan je hoor, vanaf het moment dat je vertrok. Een hele uitdaging zo in je uppie. Geweldig dat je die aangaat. Een hele gave site is dit trouwens, dan ben je toch nog een beetje dichtbij en krijg je van alles iets mee. Vond het echt heel leuk dat je voordat je wegging nog even in ons "stulpje" bent komen kijken. Veel te lang geen contact gehad eigenlijk. En dan zit je net lekker te kletsen en dan moet je afscheid nemen en zie je elkaar vervolgens 3 maanden niet. Nou... hier gaat alles lekker hoor. Net ons 1ste weekje vrij gehad, beetje de meubelboulevards afgelopen op zoek naar iets leuks voor ons a.s. huisje. Duurt nog ff maar is leuk om te doen hoor. Nu zijn we weer lekker aan het varen. Het is nu bijna 23.00 en we varen op het IJsselmeer, Jos is aan het sturen en ik zit naast hem achter de computer. Ik dacht laat ik nu eens de tijd nemen om Tonja een mailtje te sturen. Er staat niet veel bijzonders in, maar goed.... Voor mij is het ook wel wennen hoor, ben niet alleen, maar aan boord zijn de sociale contacten toch beperkt, veel via e-mail en mob. Mis het kletsen wel eens, gelukkig dat er af en toe een vrije week tussen zit zodat we lekker ff naar Werkendam kunnen en andere leuke dingen doen. Soms wel een beetje jaloers op je hoor :) Je bent echt een avonturier, geweldig.

    Geniet er lekker van he! Als het even niet mee zit, er zijn heel veel mensen die je berichtjes sturen zag ik, dus je weet dat er veel mensen in gedachten bij je zijn.
    Succes met werken enne.... niet stiekem de kantjes ervanaf lopen he ;)

    Liefs de Zeldenrustjes

  • 21 Oktober 2006 - 07:55

    Corine Rijken:

    Hoi Tonja fijn om te lezen dat het goed met je gaat.Oom Wim had ik jou site ook laten zien en hij vertelde dat hij jou ook een groet gestuurd had.Ik ga volgende week lekker een paar dagen naar het beloofde land. daar hebben oom Wim en tante Ria een caravan gehuurd voor 6 personen leuk he? is het daar heel erg warm of valt het mee? Moet jij ook werken daar omdat je over kantoor schrijft,ik heb het niet helemaal gevolgt dacht eigenlijk dat heel jou verhaal bleef staan maar dat is dus niet zo ik moet gewoon iedere keer kijken en dat had ik niet gedaan ik heb het altijd zo druk eigen schuld hoor doe ik allemaal zelf zit gewoon in mij,rusteloos typ. Heeeeeeeel veeeeel liefs van mij ik denk steeds aan je en nu ga ik voor je bidden.groetjes Corine.

  • 21 Oktober 2006 - 08:25

    Willem En Ria Biesh:

    Tonja, we lezen jou berichten ,en vinden het erg leuk wat je allemaal meemaakt,gr.willem en ria uit sleeuwijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Vakantie Zuid Afrika

3 maanden vakantie, in mn uppie :)

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2007

Back in ons kikkerland

28 December 2006

Vakantie Keurboomstrand

08 December 2006

Verjaarsdag

04 December 2006

Auto-ongeluk in wildpark

28 November 2006

10 dagen Koppies
Tonja

Welkom op mijn site! Hier vertel ik alles over mijn werk met straatjongens in Pretoria. Laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 58391

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 01 Februari 2013

Ik ga weer terug!!

13 Maart 2009 - 25 Mei 2010

Werken in Tshwane (Pretoria)

24 December 2007 - 26 Januari 2008

2de reis, vakantie

04 Oktober 2006 - 30 December 2006

Vakantie Zuid Afrika

Landen bezocht: